Szkoła w liczbach
Nasza szkoła w liczbach ukryta…
Pomimo kwarantanny i nauki zdalnej sukcesywnie pracujemy nad przedstawieniem danych statystycznych dotyczących uczniów naszej szkoły.
Wspólnymi siłami udało nam się stworzyć szablon ankiety, która wstępnie miała zostać przeprowadzona tradycyjnie w formie papierowej. Jednak jak już niejednokrotnie się przekonaliśmy życie lubi płatać figle i krzyżować wszystkie plany. Po przejściu w tryb nauki zdalnej zespół projektowy stworzył ankietę wykorzystując aplikację Microsoft Forms, którą następnie przeprowadzono na zajęciach za pośrednictwem MS Teams. Dane zostały zebrane, teraz czeka nas ich analiza i przedstawienie otrzymanych wyników całej społeczności szkolnej.
Podczas zajęć dodatkowych odkryliśmy dużo nie do końca typowych zastosowań matematyki. Kto by przypuszczał, że w naszych rozważaniach, postawimy tezę, że matematykę wykorzystuje każdy człowiek, choć nie zawsze jest tego świadomy. Nasze przemyślenia zaczynaliśmy bardzo zachowawczo, bo każdy wie, że matematykę wykorzystują księgowi, bankierzy, finansiści, inżynierowie, technicy, fizycy, chemicy później zahaczyliśmy o kuchnię, nawet odwiedziliśmy matematyczny muzyczny świat. Ciężko było znaleźć profesję, w której matematyki się nie wykorzystuje. Podsumowaniem tego dnia było stwierdzenie jednego z uczniów, że nawet i złodziej korzysta z matematyki, kalkulując co bardziej się opłaca ukraść.
Przypominamy o kończącym się terminie składania prac konkursowych „Druga twarz matematyki” i dziękujemy za już wykonane projekty. Wasza pomysłowość jest ogromna! Komisja konkursowa będzie miała ciężki orzech do zgryzienia by wyłonić zwycięzcę.
W związku z przejściem w tryb nauki zdalnej zaplanowane zajęcia warsztatowe odbędą się w późniejszym terminie.